top of page

Neden Bu Eğitim Alınmalı?

Şirketlerin yoğun olarak talep ettiği eğitimler arasındadır.
Kişisel yetkinlik gelişimini destekleyen çalışmalarla ilgili çok sayıda yaklaşım bulunmakla birlikte tüm yaklaşımların en temelde hemfikir oldukları nokta, yaşamın her alanında ve özellikle de çok yönlü ve çok katmanlı bir etkileşim alanı olan iş yaşamında en önemli yetkinliğin duygusal zekaya dayalı pozitif ve güçlü iletişim yetkinliği olduğudur.

iletişim eğitimi, bireyler ve ekipler arasındaki sağlıklı ilişkileri güçlendirerek iş yerinde güven, motivasyon ve iş birliği ortamı yaratır. Bu eğitim, katılımcılara etkili iletişim yoluyla mesajları doğru iletmenin ötesinde, karşı taraf üzerinde pozitif bir algı oluşturma ve ekip üyelerinin kendilerini değerli hissetmelerini sağlama becerisi kazandırır. Özellikle liderler ve yöneticiler, bu beceriyi kullanarak ekiplerini daha etkili yönlendirir, motivasyonu artırır ve iş yerinde daha üretken bir atmosfer oluşturur. Sonuç olarak, pozitif iletişim eğitimi, çalışanların performansını ve organizasyonun genel başarısını destekleyen temel bir araçtır.

Eğitimin Amacı

Eğitimin amacı, katılımcıların pozitife odaklanan ve odaklatan, motive eden, güven yaratan, ikna ve uzlaşma zemini oluşturarak birlikte yol alındığını hissettiren Pozitif İletişim bakış açısını ve becerisini gerek iş gerek özel yaşamlarında kullanabilecekleri bir araç olarak kazandırmak ve böylelikle katılımcıların iş yerinde pozitif iletişim becerilerini geliştirerek daha sağlıklı, motive edici ve üretken bir iş ortamı yaratmalarını sağlamaktır.

Bu amaç çerçevesinde eğitim, katılımcıların halihazırda kendi iletişimleri ve Pozitif İletişimin temel dinamikleri üzerinde farkındalık oluşturmalarını ve Pozitif İletişim bakış açısını ve yaklaşımını hayata geçirmelerini sağlayacak bilgi, beceri ve yöntemleri; gerçek yaşam durumlarından simüle edilen uygulamalarla bizzat deneyimleyerek ve içselleştirerek kazandırma odağında Sibernetik (Sistem Bilimi)[1] ve NLP[2] (Neuro Linguistik Programming) esasları dikkate alınarak koçluk yaklaşımı ile tasarlanmıştır.

[1] Sibernetik canlı ve cansız tüm karmaşık sistemlerin denetlenmesini ve yönetilmesini inceleyen bilim dalıdır.

[2] NLP: Kişilerdeki olumsuz, engelleyici, inanç, düşünce ve davranışları; deneyime dayalı farkındalıklarla içsel etki başlatarak olumlu ve destekleyen inanç, düşünce ve davranışa dönüşümünü sağlayan uygulama ve tekniklerden oluşan bir metot ve yaklaşımdır.

Eğitim Kazanımları

- Bir liderlik yetkinliği olarak iletişim becerisini geliştirmek
- İletişimin sistemlerde yarattığı etki farkındalığı
- İletişimin algı oluşturma ve yönetmedeki etkisi farkındalığı
- Zehirli iletişimi fark etme, zehirli iletişimi pozitife çevirme
- Etkin dinleme ve empati ile diğerlerini daha iyi anlama
- Etkin dil kullanımı ile kendini diğerlerine daha iyi ifade etme
- Zorlayıcı ve stresli durumlarda pozitif bir iletişim tarzı sergileyebilme
- Geri bildirim süreçlerinde pozitif dil kullanarak çalışan gelişimini ve motivasyonunu artırma
- İş yerinde pozitif bir iletişim kültürü oluşturarak takım içinde iş birliği ve uyumu güçlendirme
- Pozitif iletişim becerilerini geliştirerek daha sağlıklı iş ilişkileri kurma

Hedef Kitle

Bu eğitim, pozitif iletişim becerisini geliştirmek isteyen tüm katılımcılara yöneliktir.
- Üst- Orta kademe yöneticiler
- Ekip liderleri ve proje yöneticileri
- Gelecek vaat eden lider adayları
- Organizasyonun liderlik sorumluluğu taşıyan diğer profesyonelleri

Eğitim Metodu

Yüz-Yüze Atölye Dizaynı
Teorik Bilgilendirme
İnteraktif Testler & Anketler & Uygulamalar
Gerçek Yaşam Örneklemeleri
Grup Çalışmaları ve Vaka Çözümleri
Rol Play ve Simülasyonlar

Eğitim Süresi ve Katılımcı Sayısı

Eğitim Süresi: 2 tam gündür (8+8 toplam 16 saat)
Katılımcı Sayısı: Etkileşimli uygulamalar ve katılarak birlikte deneyimleme ve öğrenme dinamikleri doğrultusunda, eğitim verimliliğinin en üst düzeyde sağlanabilmesi için önerilen katılımcı sayısı en çok 12 kişidir.

bottom of page